Alla inlägg den 6 november 2013

Av stefan Lindgren - 6 november 2013 19:56

Till alla pappor land och rike runt som bittert sitter och tittar på Musses klubbhus med barnen för att det är det bästa som finns!!(viss ironi infogas här). Jag har personligen kommit till det stadiet när man går runt och visslar på introlåtarna till dom flesta saker som går på disney channel, jag tror att mina kollegor kan intyga detta. Även fast dom inte vet vad i fan det är jag visslar på.. dom lixom fastnar i huvudet och behöver komma ut.


Det har gått så långt så att fraserna dom använder i barnprogrammen nästan nästlar sig ut i det verkliga livet.. och det mina vänner är något för den stora buhu boken! För det ska vi ha och det är JÄTTEBRA!


Jag vet att det känns jobbigt, jag vet att det är tufft.. men jag har blivit lovad att det blir bättre.. Min sambo sa att det blir det.  Eller ja..hon sa att det kommer en tid när jag kommer att sakna småbarnsåren. (jag undrar om hon är sarkastisk eller bara rent av galen) Hon har ju ett par års ytterligare erfarenhet av småttingar.. det kanske har satt sig på hjärnan.


Nej nej.. jag är inte bitter.. dom är så hysteriskt roliga ibland, och dom kan vara jättesöta..  jag tror att den här 3 veckorsperioden av sjukdom har besudlat mitt ömdöme. Sjukt stolt blir man när man ser hur dom utvecklas och förstår vad man säger. Sen är förvisso utmaningen att förstå vad dom säger åt en då givetvis.


Information från dagis: Din son skulle kunna vara såndär testare för vad som är barnsäkert och inte. Vi har kommit fram till många saker här som tydligen INTE var det. Förskolefröken tittade på mig och undrade nog lite smått hur exakt det ser ut hemma hos oss egenteligen.


Fornot: Småbarn är läskigt intelligenta ibland. Ända tills det kommer till kläder.. då är det verkligen anything goes för vad som ska in i vilket hål och vad som skall ut genom nåt annat hål.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards